Menu

Dane kontaktowe

Szkoła Podstawowa im. J. A. Maklakiewicza

Dane teleadresowe

ul. Warszawska 27, 96-320 Mszczonów

Dyrektor

Anna Rusinowska

Dane kontaktowe

  • tel./faks +48 (46) 857 22 10 (główny sekretariat)
  • tel. +48 (46) 857 12 32 (wicedyrektorzy)
  • e-mail: sp@mszczonow.pl

Grant Przestrzenie Dobrostanu - Fundacja Szkoła z Klasą

Aranżujemy przestrzeń dobrostanu w bibliotece

27.03.2024 roku wraz z panią Małgorzatą Woźniak, nauczycielką informatyki, wypełniłyśmy formularz zgłoszeniowy (wymaganą dokumentację), by otrzymać grant.
I udało się. Dostałyśmy 8 000 zł na reorganizację części biblioteki, w której od przyszłego roku szkolnego będzie znajdować się przestrzeń dla tych dzieci, którym przeszkadza hałas i chciałyby spędzać przerwy w ciszy. Planuję również organizować m.in.
zmysłoczułe przerwy dla uczniów potrzebujących wyciszenia.

Musiałyśmy stworzyć minimum 18 - osobową grupę (2/3 osób należących do tej grupy mieli stanowić uczniowie i uczennice z Ukrainy).

Zorganizowałyśmy dwa spotkania z grupą ukraińsko-polską w celu ustalenia, co uczniowie chcieliby widzieć w tej przestrzeni dobrostanu (burza mózgów - propozycje), projektowali w grupach strefę relaksu (na kartkach papieru).

Zarówno my, jak i Pani Dyrektor musiałyśmy wziąć udział w dwóch obowiązkowych webinarach:

24.04.2024 „Design thinking w działaniach szkolnych”         
05.06.2024 „Wsparcie psychospołeczne w szkole wielokulturowej”

Fundacja wymagała również, by grupa wraz z nauczycielami wzięła udział w trzygodzinnych warsztatach z trenerką panią Agnieszką Chomicką-Bosy zorganizowanych na terenie naszej szkoły.

Warsztaty.

Spotkanie odbyło się 29.05.2024 roku w bibliotece. Rozpoczęło się o godzinie 9.00. Warsztaty rozpoczęły się zabawami integracyjnymi. Na początku uczniowie bawili się w „Przejmowanie imion”, „Pingwinka”. Następnie z krzeseł ustawiony był tunel, dzieci siedziały po obydwu stronach. Chętna osoba podnosiła się i chodząc wzdłuż tunelu mówiła, w jakiej sytuacji jest jej dobrze (czuje dobrostan), np. co najbardziej lubi robić, co sprawia jej przyjemność. Gdy kończyła swoją wypowiedź, wypowiadała słowa „trzęsienie ziemi” i siadała na swoje miejsce. Następnie kolejna chętna osoba włączała się do zabawy.

Podczas zajęć nie zabrakło zadań uruchamiających kreatywną część mózgu. Na ekranie dzieci miały wyświetlony element, z którego miało coś powstać. Należało dokończyć rysunek. Inwencja twórcza była zachwycająca.

Bardzo podobał mi się sposób podziału uczniów na grupy. Ustawieni w kole mieli powtarzać zdanie: „Dzisiaj jest ładny, słoneczny dzień”. Każda osoba wypowiadała jeden wyraz. Osoby, które wypowiedziały „dzisiaj”, to jedna grupa, itd.
Kolejna część warsztatów była powieleniem naszych wcześniejszych spotkań.

Uczniowie mieli wypisać, co chcieliby zmienić w przestrzeni biblioteki przeznaczonej do reorganizacji – co należałoby kupić. Następnie mieli narysować, jak wyposażyć tę przestrzeń, gdzie co ustawić. Na zakończenie każda z grup omówiła swój projekt.

Pomysły uczniów.

Przed końcem roku szkolnego zamówimy podstawowe wyposażenie do naszej Przestrzeni Dobrostanu proponowane przez uczniów: dywan, narożnik, fotel, 2 stoliki do grania w gry planszowe, mały regalik do gier i książek, piankowe siedziska, gruszkę – duże siedzisko, bujak ogrodowy, gry planszowe i edukacyjne, książki dla dzieci i młodzieży, oświetlenie.

Elżbieta Grzybowska, Małgorzata Woźniak

  • Otwórz zdjęcie - Chłopiec siedzący na podłodze po turecku opowiada o tym co narysował na kartce.
  • Otwórz zdjęcie - Uczniowie siedzący na krzesłach prezentują swoje pomyły.
  • Otwórz zdjęcie - Uczniowie siedzący przy stoliku planują na kartce papieru przestrzeń biblioteki.
  • Otwórz zdjęcie -  Na stoliku leżą pomysły na zmiany w bibliotece zapisane na kolorowych fiszkach.
  • Otwórz zdjęcie -  Uczniowie prezentują się pozostałym uczestnikom zajęć siedzącym w dwóch rzędach na krzesłach.
  • Otwórz zdjęcie -  Uczniowie podczas zabawy integracyjnej.

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Chmura tagów