Zarządzenie nr 19/22 Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie warunków korzystania ze stołówki szkolnej
Na podstawie: art. 106 i art.106a ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), art. 43 ust.1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j.Dz.U. z 2021r. poz.931 ze zm.) oraz w porozumieniu z Organem Prowadzącym - Gminą Mszczonów.
§ 1.
- Zasady korzystania i zachowania się w stołówce szkolnej określa Regulamin Stołówki Szkolnej stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
- Do korzystania z gorącego posiłku przygotowanego przez Stołówkę Przyszkolną Zdunik Elżbieta – zwaną dalej Ajentem i wydawanych
w stołówce prowadzonej na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie uprawnieni są uczniowie szkoły, których rodzice/prawni opiekunowie złożą pisemną deklarację stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Posiłek stanowi jeden gorący posiłek w ciągu dnia.
§ 2.
Wysokość opłat za jeden gorący posiłek dla dzieci i młodzieży szkolnej ustalana jest przez Dyrektora Szkoły w porozumieniu z Organem Prowadzącym na podstawie dziennej stawki żywieniowej określonej w umowie z Ajentem obejmującą koszt zużytych produktów, tzw. wsad do kotła.
§ 3.
Wysokość opłat za jeden gorący posiłek dla dzieci i młodzieży korzystających ze stołówki, podaje Dyrektor szkoły, do publicznej wiadomości na początku każdego roku szkolnego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń oraz przesłanie przez e-dziennik.
§ 4.
Opłatę za gorący posiłek ucznia rodzic wnosi za cały miesiąc z góry do 10 dnia roboczego każdego miesiąca, bezpośrednio do Ajenta, który wydaje mu paragon fiskalny.
§ 5.
- W przypadku nieobecności dziecka w szkole, opłata ulega proporcjonalnemu obniżeniu, odpowiednio do liczby dni nieobecności, pod warunkiem zgłoszenia faktu nieobecności dziecka nie później niż do godz. 9:00 w dniu nieobecności lub rezygnacji.
- Nieobecność ucznia musi być zgłoszona przez rodzica/prawnego opiekuna bezpośrednio do Ajenta SMS na numer telefonu 692 936 617.
- W przypadku braku zgłoszenia nieobecności ucznia na posiłek do wymaganej godziny, zostaje naliczona opłata za posiłek w danym dniu.
- Nie ma możliwości rezygnowania z posiłków za dni poprzednie.
- Należność za odwołane obiady zostaje zarachowana na poczet wpłat za następny miesiąc. Należność tę należy rozliczyć przy najbliższej płatności poprzez pomniejszenie wpłaty za kolejny miesiąc (wskazany jest wcześniejszy kontakt z pracownikiem sekretariatu szkoły w celu uzgodnienia kwoty do zapłaty).
- W przypadku całkowitej rezygnacji z posiłków, rodzic/prawny opiekun składa w sekretariacie szkoły pisemną deklarację stanowiącą załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§6.
Posiłki wydawane są przez pracownika Ajenta, informację o godzinach wydawania posiłków podaje się na tablicy ogłoszeń umieszczonej przy stołówce.
§7.
Zarządzenie wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 01.12.2022 r.
Anna Rusinowska