Czas na podsumowanie kolejnego miesiąca z projektem „Angielski jest fun-tastyczny!”, do którego przystąpiły klasy pierwsze, drugie i trzecie. Celem tego projektu jest rozwijanie samodzielności w procesie uczenia się języka obcego, poszerzenie zasobu słownictwa, uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli.
Słownik obrazkowy i fiszki
W listopadzie uczniowie klas 1a i 1b wzięli przykład z klas drugich i również stworzyli słowniczki obrazkowe. Dzieci na swoich planszach narysowały i umieściły nazwy zabawek, których uczyły się podczas zajęć. W trakcie zajęć z klasami 2a i 2b skupiliśmy się natomiast na przygotowaniu fiszek o zwierzętach żyjących na farmie. Fiszki to nieduże karteczki, na których po jednej stronie znajduje się słówko w języku obcym, a po drugiej tłumaczenie tego słówka. Karteczki przygotowane przez uczniów były nieco zmodyfikowane i zamiast tłumaczeń w języku polskim znalazły się na nich wykonane przez dzieci rysunki przedstawiające zwierzęta. Fiszki to świetny sposób nauki słówek i wyrażeń w języku obcym.
I can play
„I can play!” to kolejne zadanie projektowe, którego celem było stworzenie interaktywnych gier edukacyjnych oraz zagranie w nie razem z uczniami. Stworzone w ramach tego zadania gry okazały się świetnym narzędziem do powtórzenia oraz utrwalenia wiadomości z poznanych niedawno obszarów tematycznych. Wspólna zabawa pozwoliła uczniom klas pierwszych utrwalić słownictwo dotyczące przyborów szkolnych oraz zabawek. W klasach drugich udało się powtórzyć słownictwo związane z ubraniami oraz zwierzętami żyjącymi na farmie, natomiast dla uczniów klas trzecich była to świetna okazja do przypomnienia i utrwalenia wiadomości z poprzednich klas.
G. Zajączkowska