Projekt z języka angielskiego pn. „Angielski jest fun-tastyczny!”
Klasy pierwsze, drugie i trzecie przystąpiły w tym roku do projektu z języka angielskiego pn. „Angielski jest fun-tastyczny!”. Celem tego projektu jest pokazanie uczniom, jak ważna jest znajomość języka angielskiego oraz uatrakcyjnienie sposobu nauczania. Tematyka zajęć projektowych sprzyja rozwijaniu wyobraźni twórczej oraz zdobywaniu wiedzy na temat kultury, geografii i historii krajów anglojęzycznych.
Słownik obrazkowy.
Podczas październikowych zajęć klasy 2a i 2b tworzyły słowniczki obrazkowe. W słowniczkach znalazły się nazwy ubrań w języku angielskim oraz wykonane przez dzieci ilustracje przedstawiające poszczególne części garderoby. Zajęcia z klasami 3b, 3c, 3d upłynęły natomiast pod znakiem przygotowywania fiszek o tematyce dzikich zwierząt. Dzięki temu uczniowie poznali jedną z metod nauki języka angielskiego, którą mogą wykorzystać również na innych przedmiotach. Fiszki to skuteczna metoda nauki. Polega ona na korzystaniu z niedużych karteczek, które na jednej stronie zawierają słówka zapisane w języku polskim, a na drugiej ich tłumaczenie po angielsku. Trzecioklasiści zamiast zapisywać słówka w języku polskim, stworzyli piękne obrazki zwierząt i krajobrazów.
Cukierek albo psikus.
Z okazji Halloween dzieci w klasach pierwszych, drugich i trzecich zapoznały się z kulturą krajów anglojęzycznych. Celem zajęć było wprowadzenie nowego słownictwa oraz poszerzenie wiedzy o obcych kulturach. Na zajęciach w klasach 1a i 1b uczniowie skupili się na głównym symbolu Halloween, którym jest dynia. Podczas lekcji uczniowie wspólnie poszukiwali ukrytych w klasie dyń oraz poznawali i nazywali emocje przy wykorzystaniu dyniowych ilustracji. W klasach 2a, 2b, 3b, 3c i 3d uczniowie tworzyli bank słówek związanych z Halloween oraz wykonywali karty pracy. Ponadto klasy drugie oglądały odcinek Świnki Peppy pt. „The Pumpkin Halloween Party”, natomiast klasy trzecie obejrzały bajkę „Room on the Broom” Julii Donaldson.
G. Zajączkowska