W dniach 3-9 grudnia 2019 r. uczniowie klasy 3-8 naszej szkoły w ramach zajęć komputerowych/informatyki prowadzonych przez nauczycielkę Małgorzatę Woźniak po raz kolejny uczestniczyli w Godzinie Kodowania. Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.
Godzina Kodowania jest międzynarodową akcją skierowaną do dzieci i dorosłych.
W tej edycji akcji uczestnicy Godziny Kodowania przeszli godzinny, internetowy kurs z podstaw programowania. Skrypty układane były za pomocą intuicyjnych bloczków. W ostatnim etapie, korzystając ze zdobytych umiejętności użytkownicy stworzyli swoją własną wersję gry Minecraft. Do nauki programowania służyły różnorodne samouczki, działające na każdej nowoczesnej przeglądarce internetowej.
Wszyscy świetnie się bawili i dzielnie rozwiązywali problemy programistyczne. Dużo uczniów otrzymało certyfikaty, co jest potwierdzeniem osiągnięcia przez nich odpowiedniej ilości rozwiązanych zadań.
Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Nasza szkoła znalazła się na światowej mapie miejsc, w których obywa się ta inicjatywa
Uwaga: W Godzinie Kodowania można uczestniczyć przez cały rok, z dowolnego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów.
http://godzinakodowania.pl/
Mamy nadzieję, że uda się rozbudzić zainteresowanie uczniów, by kontynuowali naukę. Badania naukowe pokazują także, że dzieci chwytają programistycznie, zanim nauczą się czytać i pisać. W rzeczywistości, ich mózgi są nastawione na rozumienie języków programowania, podobnie jak jest z językami obcym